Jotta jokaisella olisi koti.

Y-Säätiön vuosikertomus 2017

”Vuosi 2017 oli Y-Säätiölle kansainvälinen vuosi. Kiinnostus sai hämmentäviäkin mittasuhteita.”

Lue toimitusjohtaja Juha Kaakisen katsaus

Poimintoja

Y-Säätiö lyhyesti

Y-Säätiö-konserni tarjoaa viihtyisiä ja kohtuuhintaisia asuntoja ympäri Suomen. Konserni omisti 31.12.2017 yhteensä 16 680 vuokra-asuntoa 54 paikkakunnalla. Asunnot jakaantuvat Y-Säätiön lähinnä erityisryhmille tarkoitettuihin Y-Koteihin (6 528 kpl) ja tavallisiin, M2-Kotien omistamiin arava-vuokra-asuntoihin (10 152 kpl). Konsernin palveluksessa oli vuoden 2017 lopussa 130 työntekijää.

Y-Säätiön perustehtävät:

1. Vähentää asunnottomuutta.
  2. Lisätä kohtuuhintaisten vuokra-asuntojen määrää.
  3. Parantaa säätiön vuokralaisten taloudellista ja sosiaalista hyvin vointia.
  4. Vaikuttaa päätöksentekijöihin tarvittavan yhteiskunnallisen kehityksen toteuttamiseksi ja tuottaa ratkaisuja ja tietoa rakentamiseen, asumiseen ja hyvinvointiin liittyvissä asioissa.

Missio

Y-Säätiön missio on edistää yhteiskunnallista oikeudenmukaisuutta tarjoamalla kohtuuhintaisia vuokra-asuntoja ja vähentämällä asunnottomuutta.

Visio

Vuoden 2020 loppuun mennessä Y-Säätiö on Suomen merkittävin asuntotoimija ja halutuin vuokranantaja, joka kohtuuhintaisten asuntojen lisäksi edistää vuokralaistensa taloudellista ja sosiaalista hyvinvointia.