Bränditutkimus: M2-Kodit vakuuttaa turvallisuudellaan ja asiakaslähtöisyydellään 

  • 26.9.2024
  • Uutinen

Y-Säätiön kohtuuhintaisia vuokra-asuntoja tarjoavan M2-Kotien bränditutkimuksen tulokset korostavat turvallisuutta ja luotettavuutta. Taloustutkimuksen elokuussa 2024 toteuttaman tutkimuksen mukaan yhtiö tunnetaan erityisesti vastuullisena ja luotettavana toimijana vuokralaismarkkinoilla. M2-Kodit tarjoaa kohtuuhintaista asumista eri puolilla Suomea yhteensä 11 500 vuokra-asunnollaan.

Vuokra-asumisessa arvostetaan luotettavuutta 

Taloustutkimuksen toteuttama bränditutkimus nosti esiin useita M2-Kotien vahvuuksia, jotka tekevät siitä erottuvan vuokra-asuntomarkkinassa. M2-Koteja pidetään erittäin turvallisena ja luotettavana valintana, mikä lisää yhtiön houkuttelevuutta nykyisten ja potentiaalisten vuokralaisten keskuudessa.  

”Erottuva ja vahvuuksiamme korostava brändi on arvokas työkalu – erityisesti nykyisessä markkinatilanteessa, jossa tarjontaa asunnoista on esimerkiksi pääkaupunkiseudulla normaalia enemmän. Erotumme turvallisena, luotettavana ja vastuullisena toimijana”, kommentoi Y-Säätiön viestintä- ja markkinointijohtaja Minna Pääkkönen tutkimuksen havaintoja. 

Tutkimukseen osallistuneista noin 40 prosenttia tunnisti M2-Kodit nimeltä. Kuitenkin yli 80 prosenttia vastaajista olisi valmis harkitsemaan muuttoa M2-Kotien vuokra-asuntoon.  

“M2-Kodit perustettiin vuonna 2016, joten vuokra-asuntomarkkinassa emme lukeudu vanhimpien tai tunnetuimpien toimijoiden joukkoon. Tunnettuuden lisääminen onkin tärkeä kehityskohde. Haluamme, että asuntojemme hakeminen on mahdollisimman saavutettavaa”, jatkaa Pääkkönen. 

Tukea asukkaille kaikkiin elämäntilanteisiin 

M2-Kodit ei ainoastaan tarjoa kohtuuhintaisia vuokra-asuntoja, vaan myös konkreettista tukea elämän haastavissa tilanteissa. Jokaisella on oikeus mukavaan kotiin ja huoletonta arkea tukevaan asumiseen. M2-Kotien asukkaille on tarjolla asumisneuvontaa, joka auttaa matalalla kynnyksellä esimerkiksi vuokranmaksuasioissa, sosiaalitoimiston ja Kelan palveluiden hakemisessa sekä talouden hallinnassa.  

”Olemme halunneet profiloitua yhteiskuntavastuullisena toimijana, jonka kohtuuhintaiset vuokra-asunnot vastaavat asunnonhakijoiden erilaisiin elämäntilanteisiin. Tiedämme, että asukkaamme arvostavat erityisesti M2-Kotien tarjoamaa joustavaa ja asiakaslähtöistä palvelua sekä asuntojen kohtuullista hintatasoa”, Pääkkönen lisää. 

M2-Kotien tulevaisuuden suunta 

M2-Kodit on osa Y-Säätiö-konsernia, jonka keskeisenä tavoitteena on asunnottomuuden poistaminen Suomesta, asukkaiden taloudellisen ja sosiaalisen hyvinvoinnin edistäminen, siirtyminen kohti hiilineutraalia elämää sekä eriarvoisuuden vähentäminen asuntomarkkinoilla.  

Bränditutkimus kuuluu Y-Säätiön ja M2-Kotien kehittämistyöhön. “Brändiin tiivistyy paljon meille tärkeää tietoa. Minkälaisia toiveita, tarpeita, kokemuksia ja mielikuvia vuokralaisilla on, ja miten sijoitumme osaksi asuntomarkkinoita. Toisaalta se kertoo myös omasta toiminnastamme ja onnistumisista”, kertoo Pääkkonen. 

Vastuullinen ja asiakaslähtöinen lähestymistapa sekä sitoutuminen asukkaiden hyvinvointiin ovat avaintekijöitä, jotka ohjaavat M2-Kotien toimintaa ja vahvistavat brändiä.